درود و گرامی باد پیشاپیش برای نوروز باستانی

در این نوشته تصمیم بر این دارم تا چهارشنبه سوری را در ولآغوز برای شما عزیزان توصیف کنم و کارهایی را که در این روز و شب قبل از آن انجام می دهند برای شما باز گو کنم.

در شروع باید بگویم که این روز در ولآغوز«چهارشنبه سوری»است نه «چهارشنبه سوزی»

شب قبل از روز چهارشنبه سوری افراد روستا سعی بر این دارند تا در یک قسمت از محل که یک فضای باز مانند زمین فوتبال روستا به شمار می رود دور هم جمع شوند و با برپایی آتش و پریدن از روی آن و گفتن این جمله «زردی من از تو سرخی تو از من» شب چهارشنبه سوری خود را به پایان می رسانند و هیچ خبری از این کارها که مواد منفجره و ... باشد نیست.

اما روز چهارشنبه سوری که باز هم مراسم خاص خود را دارد،چون در این روز اهالی یک رسم دیرینه ای دارند که در تمامی مازندران مرسوم است و آن،این است که در این روز به پختن یک نوع آش که در آن از یک نوع سبزی صحرایی به نام «گزنه» استفاده می شود می پردازند.

خلاصه در این روز اهالی هیچ صدمه ای به خود و خانواده خود نمی زنند و حتی در پرپایی آتش هم زیاده روی نمی کنند و در این روز به پیشواز نوروز می روند.

سپاس از نگاهتان

نظر یادتون نره


برچسب‌ها:

تاريخ : چهار شنبه 28 اسفند 1392برچسب:ولآغوز,چهارشنبه سوری,چهارشنبه سوزی,گزنه,آتش,,,,, | 12:2 | نویسنده : محمد صادق یعقوبی |

با درود فراوان

در این نوشته تصمیم دارم چند تن از هنرمندان بسیار خوب روستای ولاغوز را برای شما معرفی کنم.

در آغاز «قاسم بابایی» که چند آهنگ از وی را در نوشته قبل میتوانید دانلود کنید؛

وی در نواختن ساز های «گیتار» و «سنتور» مهارت خواصی دارد.

دوم «علی (خانعلی) بابایی» برادر قاسم که او نیز در نواختن سازهای «نی» و «تار» (سه تار یا همان تار سنتی) مهارت دارد.

سوم «حسن یعقوبی» که او هم نوازنده قهار تار سنتی است و در کنار آن شنیدن صدای این هنرمند خالی از لطف نیست یا بهتر است بگویم صدای این هنرمند شنیدنی تر از صدای ساز اوست.

البته برخی از هنرمندان را در خاطر ندارم و در نوشته های بعدی تلاش میکنم آنها را نیز معرفی کنم.

در پایان باید نام خودم(محمد صادق یعقوبی)را بیاورم که نمیتوانم خود را یک هنرمند حرفه ای معرفی کنم.من هم در نواختن«فلوت» ، «سنتور» ، «ویالن» و برخی ساز های دیگر مهارت دارم و تعریف از خود نباشد به گفته ی خیلی ها صدای خوبی را هم دارم که خود این سخن را قبول ندارم.

در نوشته های بعد تلاش میکنم از هر یک از هنرمندانی را که نام بردم حداقل چند اهنگ برای دانلود شما گرامیان قرار بدهم.

با سپاس بسیار


برچسب‌ها:

با درود به شما عزیزان

از امروز تصمیم گرفتم هر چند مدت از یک هنرمند از روستای ولآغوز یک یا چند آهنگ در وبلاگ قرار بدم و امروز از هنرمند بسیار خوب ولآغوز یعنی «قاسم بابایی» چهار قطعه آهنگ نواخته شده با ساز زیبای سنتور را برای دانلود شما عزیزان قرار دادم.امیدوارم خوشتان بیاید،البته از کیفیت پایین آهنگ ها شرمسارم در آینده اهنگ هایی با کیفیت بالاتری برای دانلود قرار خواهم داد.

برای دانلود آهنگ ها روی هر کدام که میخواهید کلیک کرده و در پنجره جدید باز شده روی گزینه Download بعد پایان شمارش کلیک کنید و سپس آهنگ را در رایانه خود ذخیره کنید.

با سپاس فراوان

 

 

دانلود آهنگ های قاسم بابایی در ادامه مطلب


برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 5 اسفند 1392برچسب:دانلود,دانلود آهنگ,دانلود آهنگ هنرمندان ولآغوز,دانلود آهنگ قاسم بابایی,دانلود آهنگ مواخته شده با سنتور,, | 16:29 | نویسنده : محمد صادق یعقوبی |
.: Weblog Themes By BlackSkin :.